Účetnictví

Měli byste vést účetnictví, daňovou evidenci nebo ani jedno? Rádi byste si udělali audit účetnictví? Nabrali jste nové zaměstnance a potřebujete vyřídit všechny zákonné povinnosti s tím spojené? Naši daňoví a účetní poradci Vám s tím pomohou.

Vedení účetnictví

Vedení účetnictví

Vedení účetnictví je nezbytnou součástí každého podnikání a zobrazuje veškeré majetkové poměry podniku a vztahy s dodavateli a odběrateli.
Jde o mnohem rozsáhlejší a komplikovanější proces, než je tomu v daňové evidenci. Z tohoto důvodu často účetní jednotky svěřují své doklady a práci spojenou s vedením účetnictví daňovým a účetním firmám, které k tomu mají potřebnou kvalifikaci.

Kdo má povinnost vést účetnictví

Stěžejním právním předpisem, který stanoví, kdo má vést účetnictví, je zákon o účetnictví je zákon č. 563/1991 Sb. Jejich výčet najdete v § 1 odst. 2. Povinnost vést účetnictví se vztahuje zejména na:

  • právnické osoby, které mají sídlo na území ČR
  • zahraniční právnické osoby a zahraniční jednotky, které jsou podle právního řádu, podle kterého jsou založeny či zřízeny, účetní jednotkou nebo jsou povinny vést účetnictví, pokud na území ČR podnikají či provozují jinou činnost podle zvláštních právních předpisů
  • fyzické osoby, které jsou jako podnikatelé (OSVČ) zapsány v obchodním rejstříku
  • ostatní fyzické osoby, které jsou podnikateli a jejich obrat v rámci podnikatelské činnosti přesáhl za předcházející kalendářní rok částku 25 000 000 Kč.
  • fyzické osoby, které vedou účetnictví na základě svého rozhodnutí

Nejčastější chyba OSVČ

OSVČ často chybují v tom, že se při zahájení podnikání zaregistrují do obchodního rejstříku, aniž by k tomu existoval zákonný důvod a tím se stane účetní jednotkou . Je třeba si ověřit, zda povaha podnikatelské činnosti vyžaduje registraci v OR. Pokud se fyzická osoba stane účetní jednotkou, musí vést účetnictví nejméně po dobu 5 let.

Jakou formou můžeme vést vaše účetnictví?

Každému vyhovuje něco jiného, proto nabízíme více forem, jak vést účetnictví tak, aby byl každý klient spokojen. Naše kanceláře jsou v Brně a kdykoliv je možné nás navštívit a prokonzultovat konkrétní situaci a najít pak nejvhodnější řešení. Účetnictví můžeme vést:

  • formou zaúčtování všech předaných dokladů
  • formou účtování u klienta
  • formou účtování přes vzdálený přístup (FTP server) ke klientovi
  • formou účtování přenesených dat ve formě datových souborů
  • formou dle dalších individuálních dohod

Ceník vedení účetnictví TaxPoint Brno

Ceny za daňové, ekonomické a finanční poradenství jsou určeny dle druhu a obtížnosti. Běžné konzultace ke zpracování daňových přiznání, vedení účetnictví a mzdové agendy jsou zdarma v rámci dané platby.
Za vedení účetnictví jsou účtovány ceny dle obtížnosti, způsobu předávání dokladů, plátcovství DPH, vedení majetku, nemovitostí, leasingů, počtu aut pro silniční daň, účtování na střediska a zakázky.

Orientační ceník vedení účetnictví

  • malá společnost – 1 000 až 4 000 Kč/měsíc
  • velká společnost – 5 000 Kč/měsíc a více

Konzultace a poradenství nad rámec účetních služeb se účtuje dle hodinových sazeb pracovníků.

Hodinové sazby jednotlivých pracovníků

  • daňový poradce – 1 000 až 2 000 Kč/hod. dle obtížnosti úkolu
  • auditor – 1 500 až 2 500 Kč/hod. dle obtížnosti úkolu
  • účetní poradce – 400 až 800 Kč/hod. dle obtížnosti úkolu
  • asistent DP – 400 až 800 Kč/hod. dle obtížnosti úkolu

Pakliže chcete znát přesně kolik bude stát vedení účetnictví Vašeho podnikání, neváhejte nás kontaktovat na info@taxpoint.cz, a my pro Vás připravíme zdarma nezávaznou cenovou nabídku

Daňová evidence

Daňová evidence

Řešíte, jakým způsobem uplatňovat výdaje u svého podnikání? Podnikatelé fyzické osoby mají na výběr hned z několika způsobů, a sice vedením účetnictví, daňové evidence a výdaje paušálem.

Hlavní rozdíly mezi daňovou evidencí a účetnictvím

  • účetnictví upravuje zákon o účetnictví, vedení daňové evidence zákon o daních z příjmů
  • daňová evidence zjistí výši základu daně z příjmů, což je rozdíl mezi příjmy a výdaji
  • subjekt, který vede daňovou evidenci není účetní jednotkou
  • účetnictví je podstatně detailnější, zahrnuje hospodářský výsledek, což je rozdíl mezi výnosy a náklady, dále se rozlišují příjmy, výdaje, náklady a výnosy, účtuje se podvojným zápisem, je nutné sestavovat rozvahu a výkaz zisků a ztrát

Co je daňová evidence

Daňová evidence je způsob uplatňování příjmů a výdajů u fyzických osob. Je definován v § 7b zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů. Využívá se u OSVČ, které dosahují příjmů z podnikání či jiné samostatné výdělečné činnosti, a které budou uplatňovat skutečné výdaje, nikoliv výdaje paušální. Většina OSVČ nevede účetnictví, ale pouze daňovou evidenci.

Co se vede v daňové evidenci

  • údaje o příjmech výdajích v členění potřebném pro zjištění základu daně
  • údaje o majetku a dluzích

Daňová evidence příjmů a výdajů obsahuje veškeré peněžní i nepeněžní příjmy, které OSVČ v souvislosti se svou činností obdržela v hotovosti, bankovním převodem i fyzicky v průběhu celého kalendářního roku. OSVČ eviduje všechny daňově uznatelné výdaje uhrazené v kalendářním roce. Evidují se i odpisy dlouhodobého majetku, stravné v rámci pracovních cest, výdaje na auto aj.

I zdánlivě jednoduchá daňová evidence může být oříškem, pakliže neznáte všechny předpisy a informace o tom, které náklady jsou daňově uznatelné a které naopak nikoliv. Je proto dobré svěřit se do rukou odborníků. Pro dotazy týkající se cen za daňovou evidenci, inventarizaci majetku a dalších služeb nás kontaktujte na info@taxpoint.cz.

Daňová evidence a daňové přiznání

OSVČ v rámci daňového přiznání uvádí údaje o obchodních vztazích a majetku v podobě počátečních a koncových stavů. Proto je nutné vést evidenci tak, aby dokázali na začátku i konci roku provést inventarizaci pohledávek, dluhů, dlouhodobého majetku i zásob. Z tohoto důvodu je nutné uchovávat daňové doklady k prokázání vykazovaných hodnot. S přípravou daňového přiznání včetně archivace těchto dokladů se můžete obrátit na nás. Napište si o svou nezávaznou cenovou nabídku zdarma na info@taxpoint.cz.

Audit účetnictví

Je moje účetnictví v pořádku?

Blíží se období zpracovávání daňového přiznání a Vy si nejste jisti správností vašeho účetnictví? Abyste se vyvarovali podávání dodatečného daňového přiznání a chybám, které mohou mít za příčinu postihy ze strany finančního úřadu, je nejlepší obrátit se na odborníka. TaxPoint s.r.o. zajišťuje audit účetnictví prostřednictvím několika spřízněných auditorů, kteří ověří, zda je účetnictví vedeno úplně, věrně a poctivě.

Jak zajistím, aby mé účetnictví bylo v pořádku?

V TaxPointu můžeme nejen zajistit audit účetnictví, ale rovnou převzít celé účetnictví a tím i odpovědnost za jeho správnost. Nemusíte se tak, že kvůli nesprávně vyplněným kolonkám budete mít problémy s finančním úřadem. Díky tomu, že sedíme s auditory přímo v kanceláři jsme schopni ihned řešit jakékoliv zjištěné problémy a reagovat okamžitě. Daňový poradce je navíc povinně pojištěn proti odpovědnosti při poskytování daňového poradenství, jelikož jako takový bere zodpovědnost za včasné plnění všech termínů, správné uplatnění daňově uznatelných nákladů a spoustu dalšího. Společnost TaxPoint, s.r.o. je pojištěna na částku 10 000 000 Kč. 

Pro konkrétní dotazy se na nás neváhejte obrátit na info@taxpoint.cz, na telefonním čísle +420 541 242 066 nebo osobně v našich kancelářích v Brně.

Vedení mezd

Vedení mezd a co vše zahrnuje

Vedení mezd je komplexnější, než na první pohled vypadá. Nespadá zde pouze zpracování mezd, distribuce výplatních listů, měsíčních přehledů pro zdravotní pojišťovnu a správu sociálního zabezpečení, ale také komunikaci se státními úřady, zápočtové listy, roční důchodové evidenční listy, ohlašování nástupu nebo výstupu zaměstnanců a mnoho dalšího. Firma tak ušetří za zaměstnance, který by tuto činnost vykonával, software a rovněž tímto přenese odpovědnost na zpracovatele. Výpočet mezd a vedení mzdové agendy provádíme:

  • formou kompletního outsourcingu
  • podle individuálních dohod.

Ceny za mzdovou agendu

Sazba za mzdovou agendu je přímo úměrná počtu zaměstnanců a specifickým požadavkům jako srážky z mezd, exekuce, penzijní a životní pojištění, prémie, příplatky a další specifické požadavky. Standardní cena za mzdu jednoho zaměstnance je 250 až 350 Kč/měsíc.

V případě zájmu nás vždy kontaktujte na info@taxpoint.cz nebo na čísle +420 541 242 066, kde vám bude na základě vašich požadavků zdarma navržena individuální cena.