Zpracováváme daňová přiznání pro daň z příjmu fyzických a právnických osob. Zajišťujeme odklad daňového přiznání až o 3 měsíce. Specializujeme se nejen na vnitrostátní, ale i na mezinárodní zdanění.
V České republice platí 2 sazby daně z přidané hodnoty. Základní 21% a snížená 12%. Ve stručnosti do 12% sazby patří potraviny, vodné a stočné, teplo, časopisy a noviny, ubytovací služby a část stavebních prací.
Dle zákona o dani z přidané hodnoty se plátcem DPH stáváte:
Nejste-li plátcem DPH, ale obchodujete v rámci EU jak v oblasti zboží, tak hlavně v oblasti služeb, je třeba si pohlídat, jestli Vám nevznikají povinnosti k DPH. Tento režim se označuje jako Identifikovaná osoba, a na rozdíl od klasické plátce DPH má tu nevýhodu, že u přijatých plnění nemá nárok na odpočet DPH, tj. má pouze daňovou povinnost.
Vystavování daňových dokladů pro odběratele, vedení evidence pro daňové účely a podávání přiznání k dani z přidané hodnoty a spoustu dalšího. Určitě nesmíte opomenout hlídat si termíny pro podání daňového přiznání k DPH a Kontrolního hlášení. Veškeré daňové doklady i evidenci jste povinni archivovat 10 let.
Pokud jste plátcem DPH jste povinni pravidelně podávat:
daňové přiznání k DPH
kontrolní hlášení
případně i souhrnné hlášení
Toto všechno odvádíte vždy za dané zdaňovací období – kalendářní měsíc nebo kalendářní čtvrtletí, a to vždy do 25. dne po skončení zdaňovacího období. Pokud jste se zrovna přihlásili k placení DPH jste povinni jej odvádět za každý kalendářní měsíc a přejít na čtvrtletní placení můžete až od následujícího roku po registraci, za předpokladu, že váš obrat za předchozí kalendářní rok nepřesáhl 10 miliónů korun a nejste nespolehlivý plátce.
Je pro vás výhodnější stát se plátcem a nebo se jím stát musíte? Administrativy se bát nemusíte, pakliže necháte vše na odbornících. V TaxPointu vyřešíme vše za vás, zaregistrujeme Vás k DPH, zbavíme Vás administrativy a veškeré termíny a přiznání budou v naší zodpovědnosti. Kontaktujte nás s žádostí o nezávazné nacenění zdarma na info@taxpoint.cz, na telefonním čísle +420 541 242 066 nebo osobně v našich kancelářích v Brně.
Možná jste se někdy setkali s pojmy jako jsou daň z převodu nemovitosti, daň z prodeje nemovitosti, daň při koupi nemovitosti, ale co je vlastně správně? K nemovitosti se váží dva typy daně, a to daň z nabytí nemovitosti a daň z nemovitých věcí. Až na vyjímečné případy, zaplatit musíte obojí! Podívejte se, jaký je mezi nimi rozdíl a kdy se platí.
Daň z nemovitých věcí platíte každý rok, ale daňové přiznání podáte jen jednou. Proč? Protože jakmile podáte přiznání k dani z nemovitých věcí, finanční úřad si Vás zaeviduje a v dalších letech Vás bude k placení daně z nemovitých věcí vyzývat sám. Pokud ale měníte charakter nemovitosti (např. větší rekonstrukce, přístavby, přestavby, měníte výměru nemovitosti či měníte charakter parcely – například z pole jste udělali stavební parcelu), v takovém případě musíte přiznat novou výši daně do 31. ledna příslušného zdaňovacího období formou řádného nebo dílčího daňového přiznání.
Daňová přiznání se liší podle toho k jakému typu daní jej podáváme. Zpracováváme daňová přiznání k těmto daním:
K dani z příjmu fyzických osob
K dani z příjmu právnických osob
Přiznání k DPH, Přiznání k silniční dani
K dani z nemovitosti
Silniční daň je daň pro firmy a podnikatele za to, že používají auto k výdělečné činnosti.
Týká se jen těžkých nákladních vozů, které mají v technickém průkazu označení kategorie N2 a N3 a jejich přípojná vozidla.
V případě dotazů či žádostí o pomoc se na nás neváhejte obrátit na info@taxpoint.cznebo zavolejte na +420 541 242 066.