Vedení účetnictví je nezbytnou součástí každého podnikání a zobrazuje veškeré majetkové poměry podniku a vztahy s dodavateli a odběrateli.
Jde o mnohem rozsáhlejší a komplikovanější proces, než je tomu v daňové evidenci. Z tohoto důvodu často účetní jednotky svěřují své doklady a práci spojenou s vedením účetnictví daňovým a účetním firmám, které k tomu mají potřebnou kvalifikaci.
Stěžejním právním předpisem, který stanoví, kdo má vést účetnictví, je zákon o účetnictví je zákon č. 563/1991 Sb. Jejich výčet najdete v § 1 odst. 2. Povinnost vést účetnictví se vztahuje zejména na:
OSVČ často chybují v tom, že se při zahájení podnikání zaregistrují do obchodního rejstříku, aniž by k tomu existoval zákonný důvod a tím se stane účetní jednotkou . Je třeba si ověřit, zda povaha podnikatelské činnosti vyžaduje registraci v OR. Pokud se fyzická osoba stane účetní jednotkou, musí vést účetnictví nejméně po dobu 5 let.
Každému vyhovuje něco jiného, proto nabízíme více forem, jak vést účetnictví tak, aby byl každý klient spokojen. Naše kanceláře jsou v Brně a kdykoliv je možné nás navštívit a prokonzultovat konkrétní situaci a najít pak nejvhodnější řešení. Účetnictví můžeme vést:
Ceny za daňové, ekonomické a finanční poradenství jsou určeny dle druhu a obtížnosti. Běžné konzultace ke zpracování daňových přiznání, vedení účetnictví a mzdové agendy jsou zdarma v rámci dané platby.
Za vedení účetnictví jsou účtovány ceny dle obtížnosti, způsobu předávání dokladů, plátcovství DPH, vedení majetku, nemovitostí, leasingů, počtu aut pro silniční daň, účtování na střediska a zakázky.
Konzultace a poradenství nad rámec účetních služeb se účtuje dle hodinových sazeb pracovníků.
Pakliže chcete znát přesně kolik bude stát vedení účetnictví Vašeho podnikání, neváhejte nás kontaktovat na info@taxpoint.cz, a my pro Vás připravíme zdarma nezávaznou cenovou nabídku
Řešíte, jakým způsobem uplatňovat výdaje u svého podnikání? Podnikatelé fyzické osoby mají na výběr hned z několika způsobů, a sice vedením účetnictví, daňové evidence a výdaje paušálem.
Daňová evidence je způsob uplatňování příjmů a výdajů u fyzických osob. Je definován v § 7b zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů. Využívá se u OSVČ, které dosahují příjmů z podnikání či jiné samostatné výdělečné činnosti, a které budou uplatňovat skutečné výdaje, nikoliv výdaje paušální. Většina OSVČ nevede účetnictví, ale pouze daňovou evidenci.
Daňová evidence příjmů a výdajů obsahuje veškeré peněžní i nepeněžní příjmy, které OSVČ v souvislosti se svou činností obdržela v hotovosti, bankovním převodem i fyzicky v průběhu celého kalendářního roku. OSVČ eviduje všechny daňově uznatelné výdaje uhrazené v kalendářním roce. Evidují se i odpisy dlouhodobého majetku, stravné v rámci pracovních cest, výdaje na auto aj.
I zdánlivě jednoduchá daňová evidence může být oříškem, pakliže neznáte všechny předpisy a informace o tom, které náklady jsou daňově uznatelné a které naopak nikoliv. Je proto dobré svěřit se do rukou odborníků. Pro dotazy týkající se cen za daňovou evidenci, inventarizaci majetku a dalších služeb nás kontaktujte na info@taxpoint.cz.
OSVČ v rámci daňového přiznání uvádí údaje o obchodních vztazích a majetku v podobě počátečních a koncových stavů. Proto je nutné vést evidenci tak, aby dokázali na začátku i konci roku provést inventarizaci pohledávek, dluhů, dlouhodobého majetku i zásob. Z tohoto důvodu je nutné uchovávat daňové doklady k prokázání vykazovaných hodnot. S přípravou daňového přiznání včetně archivace těchto dokladů se můžete obrátit na nás. Napište si o svou nezávaznou cenovou nabídku zdarma na info@taxpoint.cz.
Blíží se období zpracovávání daňového přiznání a Vy si nejste jisti správností vašeho účetnictví? Abyste se vyvarovali podávání dodatečného daňového přiznání a chybám, které mohou mít za příčinu postihy ze strany finančního úřadu, je nejlepší obrátit se na odborníka. TaxPoint s.r.o. zajišťuje audit účetnictví prostřednictvím několika spřízněných auditorů, kteří ověří, zda je účetnictví vedeno úplně, věrně a poctivě.
V TaxPointu můžeme nejen zajistit audit účetnictví, ale rovnou převzít celé účetnictví a tím i odpovědnost za jeho správnost. Nemusíte se tak, že kvůli nesprávně vyplněným kolonkám budete mít problémy s finančním úřadem. Díky tomu, že sedíme s auditory přímo v kanceláři jsme schopni ihned řešit jakékoliv zjištěné problémy a reagovat okamžitě. Daňový poradce je navíc povinně pojištěn proti odpovědnosti při poskytování daňového poradenství, jelikož jako takový bere zodpovědnost za včasné plnění všech termínů, správné uplatnění daňově uznatelných nákladů a spoustu dalšího. Společnost TaxPoint, s.r.o. je pojištěna na částku 10 000 000 Kč.
Pro konkrétní dotazy se na nás neváhejte obrátit na info@taxpoint.cz, na telefonním čísle +420 541 242 066 nebo osobně v našich kancelářích v Brně.
Vedení mezd je komplexnější, než na první pohled vypadá. Nespadá zde pouze zpracování mezd, distribuce výplatních listů, měsíčních přehledů pro zdravotní pojišťovnu a správu sociálního zabezpečení, ale také komunikaci se státními úřady, zápočtové listy, roční důchodové evidenční listy, ohlašování nástupu nebo výstupu zaměstnanců a mnoho dalšího. Firma tak ušetří za zaměstnance, který by tuto činnost vykonával, software a rovněž tímto přenese odpovědnost na zpracovatele. Výpočet mezd a vedení mzdové agendy provádíme:
Sazba za mzdovou agendu je přímo úměrná počtu zaměstnanců a specifickým požadavkům jako srážky z mezd, exekuce, penzijní a životní pojištění, prémie, příplatky a další specifické požadavky. Standardní cena za mzdu jednoho zaměstnance je 250 až 350 Kč/měsíc.
V případě zájmu nás vždy kontaktujte na info@taxpoint.cz nebo na čísle +420 541 242 066, kde vám bude na základě vašich požadavků zdarma navržena individuální cena.